Inspiracje Podróżnicze na rok 2019!


Luty, luty, luty. Mimo, że to najkrótszy miesiąc w roku mi zawsze ciągnie się niemiłosiernie. Po nim następuje marzec, który zwłaszcza w tym roku, wcale nie będzie lepszy. Nie ma wolnych dni, zima się przedłuża, tak bardzo pragnę ciepłych, jasnych dni, a one wydają się zwykle bardzo odległe. Wtedy właśnie najbardziej ciągnie mnie do wyszukiwania podróżniczych destynacji. 

Dlatego dziś chciałabym się z Wami podzielić 9 inspiracjami podróżniczymi, miejscami, które bardzo chciałabym odwiedzić. Postanowiłam jednak ograniczyć się do Europy, gdyż bardzo liczę, że jedno z tych miejsc rzeczywiście uda mi się w tym roku zobaczyć, a w nadchodzących miesiącach raczej nie będę miała szans na długie i dalekie podróże. Ale przejdźmy do rzeczy:

1. Mont St Michel


Źródło zdjęcia: fastpasstours.com

Położone we Francji Mont St Michel to skalista wyspa pływowa na kanale La Manche, którą z lądem łączy około dwukilometrowa grobla. Zatoka, nad którą rozciąga się wysepka jest przede wszystkim znana dzięki wyjątkowemu skokowi pływów morskich. W czasie przypływów połączenie między kontynentalną Francją, a wyspą zostaje przerwane. Na wyspie wzniesione zostało sanktuarium Michała Archanioła. Według danych gromadzonych w ramach Projet Mont-Saint-Michel miejsce to zwiedza rocznie średnio 3,2 mln osób, co powoduje, że jest to najczęściej poza Paryżem odwiedzana atrakcja turystyczna we Francji. Z uwagi na to, że w Paryżu miałam już okazję być dwukrotnie, to Mont St Michel znajduje się na szczycie moich miejsc do odwiedzenia w tym kraju!

2. Toskania

Źródło zdjęcia: discovertuscany.com
Ten region w środkowych Włoszech jest tak zanany, że słyszeli o nim chyba wszyscy. Znajdujące się w niej miasta, m.in. Florencja, Sienna czy Piza są równie znane jak cała kraina. Ale Toskania to również mniejsze miasteczka i średniowieczne wioski, piękne krajobrazy, wybrzeże, a także winnice! W środkowej jej części znajduje się bowiem znany region winiarski Chianti. Jednym z moich marzeń jest popijać to wino o zachodzie słońca podziwiając toskańskie krajobrazy.

3. Szkocja



Tak wiem, cały kraj to dość szeroki zakres jak na, krótką podróż. Wyprawa do Szkocji marzy mi się jednak już od bardzo dawna. Wspaniałe zamki, piękne krajobrazy i oczywiście jeziora, w tym najbardziej znane Loch Ness. Moje pragnienie odwiedzenia tego kraju jeszcze się pogłębiło kiedy zaczęłam oglądać serial Outlander. Moja lista miejsc do zobaczenia wydłużyła się więc o miejsca, w których serial był kręcony.

4. Porto i Lizbona


Źródło zdjęcia: palaciogovernador.com

W pięknej Lizbonie miałam okazję już kiedyś spędzić kilka godzin, ale to tylko sprawiło, że nabrałam ochoty na więcej! Stolicę Portugalii kojarzycie zapewne ze zdjęć z charakterystycznymi żółtymi tramwajami. Lizbonie nie brak jednak zabytków, do zobaczenia mamy zamek, katedrę, liczne pałace, a także dwa obiekty wpisane na listę UNESCO: klasztor Hieronimitów oraz charakterystyczną wieżę Belem. Wrażenie robią także ogromne mosty na Tagu.
Również okolice miasta są niezwykle interesujące. Wielbicieli pięknych widoków z pewnością przyciągnie wysunięty najbardziej na zachód punkt w Europie, Cabo da Roca.
Położone na północ Porto jest mniejsze, ale również interesujące, z pięknym starym miastem. W pobliżu zlokalizowana jest również malownicza dolina Douro znana z winnic.
A w przerwie od zwiedzania z pewnością znalazłaby się chwila na kąpiel w oceanie.

5. Mediolan i Jezioro Como



Raz już miałam kupować bilety do Mediolanu, ale ceny z dnia na dzień podskoczyły o ponad 100 zł i zamiast niego wybrałam Bolonię (którą też bardzo polecam). Miałam już jednak zaplanowanych kilka miejsc do odwiedzenia. Będąc w Mediolanie na pewno chciałabym bardzo zobaczyć Piazza Duomo i Katedrę, Ostatnią Wieczerzę, a także udać się nad pobliskie, położone w Alpach Jezioro Como.


6. Islandia



Na studiach geologia nie była moim ulubionym przedmiotem, ale dowiedziałam się chociaż jednego: Islandia to fascynujące miejsce. I to nie tylko dla geologów. Piękne, wyjątkowe krajobrazy, unikalna przyroda, fiordy, lodowce no i oczywiście gejzery. Niestety przy wyborze kierunku podróży często kieruję się tym by było ciepło i ładna pogoda, więc Islandia z automatu zostaje pominięta. Może w tym roku się uda...


7. Południowa Anglia


Źródło zdjęcia: ferriesonline.com


Nie można przeczytać tylu kryminałów Agathy Chrisite co ja i nie być ciekawym jak w rzeczywistości wyglądają nadbrzeżne miasteczka południowej Anglii. Do tego bez wątpienia dochodzą robiące wrażenie białe klify w Dover. Idąc dalej na zachód na mojej liście nie może zabraknąć przepięknego wybrzeża Kornwalii, z klifami, skałkami, zatoczkami i plażami, ale także urokliwymi miasteczkami. Mają również podobną do Mont St Michel skalną wyspę. Czego chcieć więcej!


8. Kopenhaga



Źródło zdjęcia: weswap.com

Przyznam, że moje zainteresowanie stolicą Danii, a także całym tym krajem wzrosło ostatnio, w miarę czytania książki Hygge. Klucz do szczęścia. Duńska filozofia życiowa tak mnie zaciekawiła, że chciałabym zobaczyć to na własne oczy. Z resztą styl życia mieszkańców to podobno jeden z uroków Kopenhagi. Do tego dochodzi malownicze położenie nad morzem. Znajdzie się tu oczywiście też wiele miejsc dla wielbicieli zabytków, gmach ratusza, okrągła wieża i muzea.

9. Szwajcaria


Źródło zdjęcia: thelocal.ch

Ze względów budżetowych to raczej nie będzie mój cel na najbliższy rok. Ale podróż do malowniczej Szwajcarii od dawna jest na mojej liście. Majestatyczne góry, zwłaszcza znany wszystkim Matterhorn, urokliwe miasteczka, malownicze jeziora, czy miasta takie jak Berno i Lozanna - mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je odwiedzić!


Mieliście okazje odwiedzić któreś z tych miejsc? A może macie swoje wymarzone cele podróżnicze? Dajcie znać w komentarzach.

7 comments:

  1. Mi się właśnie Skandynawia marzy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tam też bym się chętnie wybrała, ale na razie odstrasza cenowo :D Trzymam kciuki, żeby Ci się udało pojechać :)

      Delete
  2. Piękne miejsca :) Ja mam na razie bliższe cele. Marzy mi się Praga :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Miałam okazję być w Pradze i rzeczywiście warto, bardzo ładne i klimatyczne miasto :)

      Delete
  3. Niestety żadnego z miejsc nie znam :) Ja najchętniej odwiedziłabym Hiszpanię albo Chorwację :) ale na dobrą sprawę nawet Wrocław by mi wystarczył :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też muszę się wybrać do Wrocławia, bo byłam tylko przejazdem, a podobno jest piękny :) Hiszpanię bardzo polecam, zwłaszcza przepiękną Barcelonę, a Chorwacja jest również na mojej liście, ale z tego co się orientowałam tam najlepiej wybrać się na dłużej i zjechać całe wybrzeże, a niestety w tej chwili dłuższy wyjazd jest dla mnie nieosiągalny ;)

      Delete
  4. No i po co ja tu wchodziłam:) Rozmarzyłam się;) Na szczycie mojej listy jest Islandia i Portugalia:) Szwajcaria też mi sie marzy...w ostatnim roku mało podróżowałam chciałabym żeby w tym roku to się zmieniło

    ReplyDelete

Copyright © 2014 Convalie , Blogger