Fitokosmetik - Maska i Masło do paznokci - recenzja kosmetyków


Dziś mam dla Was recenzję dwóch kosmetyków do pielęgnacji paznokci z rosyjskiej firmy Fitokosmetik. Są to Maska do paznokci przeciw rozdwajaniu z jodem morskim oraz Odżywcze masło do paznokci z jodem morskim i woskiem pszczelim.

Pielęgnacja paznokci jest dla mnie nieustającym wyzwaniem, od lat toczę z nimi swoistą walkę. Zadziwiające jest to, że wszelkie przechodzone choroby, leki, stres są błyskawicznie widoczne na mojej płytce paznokciowej i widać pasami okresy zdrowe i chore. Od dwóch lat wielką pomoc w tym procesie stanowi manicure japoński, o którym pisałam wam w tym poście. Trudno jednak obejść się bez codziennej pielęgnacji, zwłaszcza, że moja prace to zwykle pełne 8h dziennie pisania na komputerze, a to niestety nie wpływa zbyt dobrze na stan i nawilżenie skórek. 

Ostatnio przerzuciłam się z olejków na masełka do paznokci i testowałam między innymi te dwa produkty z Fitokosmetik.



Odżywcze masło do paznokci z jodem i woskiem pszczelim

Informacje od producenta:

INCI: Butyrospermum parkii (masło shea), Cera Alba (wosk pszczeli), Prunus Amygdalus Dulcis Oil (olej ze słodkich migdałów), Paraffin, Seabuckthorn Pulp Oil (olej rokitnikowy), Sesamum Indicum Seed Oil (olej sezamowy), Glycerin, Mink Oil (olej norkowy), Armeniaca Vulgaris Extract (ekstrakt z moreli), Potassium Iodide (naturalny morski jod), Parfum

Olejek odżywia, zmiękcza i nawilża naskórek. Po jego zastosowaniu paznokcie stają się zadbane, zdrowe i lśniące.

Zawiera ekstrakt z jodu morskiego a także nawilżającą i zmiękczającą skórę glicerynę.

Naturalny kompleks olejów z rokitnika, słodkich migdałów, sezamu i masła shea oraz wosku pszczelego wzmacnia i odżywia paznokcie, zapobiega ich łamaniu, chroni przed działaniem szkodliwych czynników zewnętrznych.

Efekt: Olejek wzmacnia elastyczność paznokcia i jego wytrzymałość oraz pielęgnuje skórę wokół paznokci.

Sposób użycia: Masującymi ruchami nanieść niewielką ilość produktu na skórki i płytkę paznokcia. Nadmiar usunąć chusteczką.
 
Pojemność: 10 g

Cena: 7 -10 zł

źródło: drogeriapigment.pl



Moja opinia: 

Skład masła jest naturalny i zawiera mieszankę olejów, wosk pszczeli oraz wspomniany w nazwie jod morski. Całość zamknięta jest w małym metalowym słoiczku, co postrzegam pozytywnie - lepszy metal niż plastik. Ten rodzaj opakowania całkiem dobrze się sprawdza, chociaż odkręcanie wieczka mogłoby być nieco wygodniejsze.

Masełko ma przyjemny, ziołowy ale słodki zapach. Konsystencja jest, jak nazwa wskazuje masełkowa. Przy nakładaniu małej ilości produkt wchłania się w palce całkowicie. Stosowałam go nawet w pracy, gdzie niemal od razu zabierałam się do pracy komputerowej i nie zostawiał on żadnych tłustych śladów. Dawał za to uczucie nawilżenia na skórze. W przypadku aplikacji większych ilości rzeczywiście może zajść potrzeba starcia nadmiaru.
Przy regularnym stosowaniu masełko poprawiało ogólne nawilżenie skórek, zauważyłam też delikatną poprawę elastyczności paznokci, tj. stały się one odrobinę mniej podatne na urazy.

Moje ogólne wrażenie o tym produkcie jest bardzo pozytywne. Nigdy nie spodziewam się po tego typu produktach magicznych zdolności, ale moje racjonalne oczekiwania zostały zaspokojone, skórki były dobrze nawilżone, a stosowanie produktu było bardzo przyjemne. Z uwagi na wygodę codziennego stosowania i niską cenę jestem pewna że będę wracać do tego produktu.

Maska do paznokci przeciw rozwarstwianiu, nawilżająca, z jodem morskim


Informacje od producenta:

INCI: Cera Alba, Theobroma Cacao Seed Butter, Prunus Amygdalus Dulcis Oil, Linseed Oil, Butyrospermum Parkii, Camellia Sinensis Leaf Extract, Calendula Officinalis (Calendula) Extract, Aloe Barbadensis (Aloe) Leaf Juice, Hypericum Perforatum (St. John's Worth) Extract, Linum Usitatissimum (Linseed) Seed Extract, Paraffin, 0,5% stanowi (w sumie): Parfum, Calcium D-glucorate, Medicago sativa extract, Taraxacum Officinale Extract, 0,05% stanowi: CI 77289

Innowacyjna formuła maski do paznokci przeznaczonej do pielęgnacji paznokci, głęboko nawilża, odżywia i wzmacnia paznokcie.

Maska przywraca paznokciom zdrowy wygląd, przyspiesza ich wzrost, zapobiega łamliwości, kruchości i rozdwajaniu.

Zawiera wapń, masło shea i olej ze słodkich migdałów, które wzmacniają, wypełniają ubytki w płytce paznokcia i wspomagają jego regenerację. Wyciągi roślinne o działaniu leczniczym, działają przeciwzapalnie, zmiękczają skórki wokół paznokcia.

Efekt: paznokcie odzyskują zdrowy wygląd, są mocne i lśniące.

Sposób użycia: Masującymi ruchami nanieść niewielką ilość produktu na skórki i płytkę paznokcia. Nadmiar usunąć chusteczką.

Pojemność: 10 g

Cena: 7 -10 zł

źródło: drogeriapigment.pl


Moja opinia:

Skład drugiego produktu jest nieco inny, niestety zawiera on parafinę, czego nie zauważyłam przy kupnie. Jego zapach jest mniej słodki, a bardziej ziołowo - rześki. Konsystencja również się różni, jest bardziej żelowa.
Po nałożeniu i wmasowaniu w paznokcie i skórki maska nie wchłania się tak dobrze jak masełko - co jest zrozumiałe raz ze względu na zawartość parafiny, a dwa dlatego, że zwykle taka jest charakterystyka masek. Ale jednak dyskwalifikuje produkt jeśli chcemy od razu zabrać się np. za pracę.
Przy regularnym stosowaniu maska zapewnia niezłe nawilżenie skórek, zauważyłam również lekką poprawę stanu paznokci.



Podsumowując jestem zadowolona z działania obu tych produktów, jednakże to masło wyróżniło się bardziej zarówno pod względem składu jak i wygody stosowania. Do niego więc z pewnością będę jeszcze wracać.

Znacie kosmetyki tej marki?

20 comments:

  1. To masełko mnie mega zaciekawiło, może sama sobie nawet kupię ;)
    Unpredictabble

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polecam, za taką cenę warto spróbować :D

      Delete
  2. Nie znam tego kosmetyku ale skoro działa to warto się nim zainteresować:*:)

    ReplyDelete
  3. Akurat w pielęgnacji paznokci i ich okolic parafina chyba nie szkodzi, choć wiadomo, że do naturalnych nie należy :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Też nie sądzę, żeby szkodziła, mi bardziej przeszkadzały lepiące się palce niż sama jej obecność, ale wolałam zaznaczyć że jest, bo sama ogólnie staram się unikać ;)

      Delete
  4. nigdy nie słyszałam o tym produkcie ale chyba go przetestuje :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polecam, myślę że jest wart spróbowania :D

      Delete
  5. To masełko zaciekawiło i mnie, zwłaszcza że od jakiegoś czasu bardzo wysychają mi skórki...
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mnie to jest niestety stały problem więc testuje różne produkty z tej kategorii :D

      Delete
  6. Chyba nigdy nie miałam produktu specjalnie przeznaczonego do paznokci...Na te okolice używam kremu do rąk ewentualnie olejku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja niestety mam wiecznie suche skórki i staram się z tym walczyć jak mogę ;)

      Delete
  7. Szkoda, ze ta parafina, ale i tak kuszące :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No niestety, dlatego po maskę już więcej raczej nie sięgnę. Ale masełko polecam :)

      Delete
  8. Jestem ciekawa jak te produkty sprawdziłyby się u mnie, ponieważ nigdy o nich nie słyszałam :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fitokosmetik to ogólnie nie jest jakaś bardzo znana firma, ja trafiłam na nie przypadkiem ale jak na razie wrażenia mam dobre :)

      Delete
  9. Uwielbiam produkty do rąk/paznokci :D Będę się czaić na masło

    ReplyDelete
    Replies
    1. Polecam, jest bardzo fajne, a i cena korzystna :)

      Delete
  10. Bardzo fajne te masełka i w dobrej cenie.

    ReplyDelete

Copyright © 2014 Convalie , Blogger