Filmowy piątek - 5 filmów romantycznych w lat 2010


Cześć! Dziś z okazji Walentynek przygotowałam dla Was kolejny filmowy post, tym razem będą to filmy romantyczne tej dekady.



1. Crazy Stupid Love / Kocha lubi szanuje (2011)



źródło zdjęcia: imdb.com

To według mnie jedna z najlepszych komedii romantycznych z początku dekady. Świetna obsada, bo mamy tu Julianne Moore, Emmę Stone, Ryana Goslinga i Steve'a Carella. Film w zasadzie ukazuje miłosne perypetię 3 grup wiekowych, czterdziestolatków, dwudziesto/trzydziestolatków oraz nastolatków. Jest pełen zabawnych sytuacji, ale najlepszy jest niespodziewany zwrot akcji pod koniec.
Cal przeświadczony o tym, że żyje w bardzo udanym małżeństwie przeżywa szok, gdy dowiaduje się że jego żona czuje że ich uczucie wygasło, zdradziła go i żąda rozwodu. Porzucony, zaniedbany nie radzi sobie na randkowej scenie dopóki nie poznaje playboya Jacoba, który bierze go pod swoje skrzydła. Tymczasem jego trzynastoletni sen zakochał się beznadziejnie w starszej o kilka lat Jessice, która jest opiekunką jego i jego młodszej siostry. Poznajemy również historię młodej prawniczki Hanny, która ma wielkie oczekiwania co do swojego związku z nudnym kolegą po fachu.

2. Love, Rosie (2014)

 
źródło zdjęcia: imdb.com


Love, Rosie to bardzo luźna ekranizacji powieści  Cecelii Ahern o tym samym tytule i przyznam się, że film lepiej przypadł mi do gustu, co rzadko się zdarza. 
Rosie i Alex są przyjaciółmi od 5 roku życia i mimo planują wspólnie swoją wspaniałą dorosłą przyszłość na studiach. Mimo, że wyraźnie czują do siebie coś więcej żadne z nich nie chce tego przyznać. Los rozdziela ich jednak, gdy Rosie nieszczęśliwym trafem zachodzi w ciążę z zupełnie nieodpowiednim chłopakiem i musi porzucić swoje marzenia. Oddalają się od siebie i później przez lata co raz trudniej jest się im zgrać.

3. The Age of Adeline / Wiek Adeline  (2015)

 
źródło zdjęcia: imdb.com


Ten film to w zasadzie romans fantasy, chociaż został osadzony w naszym realnym świecie. Ponownie mamy tu świetną obsadę, z Blake Lively w roli głównej, ale także Harrisona Forda, czy znanego Wam być może z Gry o Tron Mihiela Huismana.
Po wypadku w którym została rażona piorunem, Adeline Bowman przestaje się starzeć. Początkowo żyje normalnie, wychowując córkę jednak gdy ludzie zaczynają zwracać uwagę na jej niezmienny wizerunek i grozi jej zostanie eksperymentem medycznym ucieka i zaczyna żyć pod kolejnymi fałszywymi nazwiskami. Rzadko wpuszcza kogoś bliżej do swojego życia. To się zmienia, gdy w Sylwestrową noc poznaje Ellisa. 

4. The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society / Stowarzyszenie Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek (2018)

Źródło zdjęcia: imdb.com

Bardzo angielski film z popularną ostatnio aktorką Lily James oraz wspomnianym już w filmie powyżej Mihielem Huismanem. Zachwyca widokami z wybrzeża brytyjskiej wyspy Guernsey. Dla mnie przedstawiona w nim historia była na prawdę piękna i oglądałam go z dużym zaciekawienie, chociaż jest to raczej "grzeczny" film pod względem scen miłosnych.
Tuż po zakończeniu II wojny światowej, młoda pisarka Juliet Ashton nawiązuje korespondencję z Dawsey Adamsem, członkiem tajemniczego Stowarzyszenia Miłośników Literatury i Placka z Kartoflanych Obierek, które w czasie wojny powstało na okupowanej przez Niemców wyspie Guernsey. Dawsey opowiada jej historię ich małego klubu, która tak zaciekawia Juliet, że postanawia ona opisać ją w swojej następnej książce i udaje się na Guernsey.


5. Crazy Rich Asians / Bajecznie bogaci Azjaci (2018)

 
Źródło zdjęcia: imdb.com

 Ostatni film z dzisiejszej listy

14 comments:

  1. Znam 3 filmy z Twojego zestawienia, kocha lubi szanuje bardzo lubię! To chyba jeden z moich ulubionych filmów :) Love rosie podobało mi się bardziej niż książka także, a wiek adeline.. cóż chyba podobał mi się najmniej :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cieszę się, że nie tylko ja mam taką opinię o książce Love, Rosie ;)

      Delete
  2. Widziałam tylko 'Wiek Adeline'. Mam w planie zobaczyć 'Love, Rosie' :)

    ReplyDelete
  3. Nie widziałam żadnego; Mój faworyt to Pamiętnik. :)

    ReplyDelete
  4. uwielbiam filmy o miłości, książki i wszystko co romantyczne

    ReplyDelete
  5. Uwielbiam wiek Adeline i te piękne kreacje, które nosiła :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. o tak, kostiumy w tym filmie były mega :)

      Delete
  6. Oglądałam „kocha lubi szanuje” i „wiek Adeline” i mega mi sie podobały :)

    ReplyDelete
  7. Love Rosie, widziałam ale dawno temu. W sumie 10 lat minęło od premiery. Fajnie będzie znów zobaczyć.

    ReplyDelete
  8. widziałam tylko pierwszy film , niestety nie porwał mnie...🤷‍♀️

    ReplyDelete
  9. Oglądałam jedynie Love, Rosie i Wiek Adeline, i chętnie obejrzałabym coś jeszcze w tym klimacie.

    ReplyDelete
  10. Nie oglądałam żadnego z tych filmów - może dlatego, że filmy romantyczne nie są moimi ulubionymi... zainteresował mnie jednak "wiek Adeline" - będę mieć na uwadze!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy :)

    ReplyDelete
  11. Pierwsze 3 obejrzałam :) Pozostałe 2 mam w planach :)

    ReplyDelete

Copyright © 2014 Convalie , Blogger