Filmowy piątek - 5 dramatów kostiumowych z lat 2000

 

W filmowym piątku dotychczas pokazywałam Wam moje ulubione komedie romantyczne i planuję jeszcze do nich wrócić z filmami z lat 80 ale dziś chciałam nieco urozmaicić i przygotowałam listę z filmami kostiumowymi.
Postanowiłam zacząć od lat 2000 co chyba było błędem bo okazało się, że nie potrafię wybrać tylko 5 filmów. W ostateczności musiałam podzielić filmy kostiumowe na subkategorie i dziś mam dla Was kostiumowe dramaty. Przypominam jeszcze, że te listy są przygotowywane w oparciu o moją subiektywną opinię i są to moje ulubione filmy, niekoniecznie te które zyskałyby opinię "najlepszych". W końcu nie jestem akademią filmową tylko zwykłym widzem.


1. Zodiak (2007)



Źródło zdjęcia: imdb.com

Zodiak to film oparty na prawdziwej historii, historii seryjnego mordercy który grasował w San Francisco w latach 60 i 70 XX w. Co ciekawe Zodiak nigdy nie został złapany, do tej pory budzi w amerykanach grozę i jest jedną z najbardziej tajemniczych historii kryminalnych.
Tajemniczy morderca przesyła policji i dziennikarzom listy pełne zagadek, w którym przyznaje się do popełnionych zbrodni. Próbując rozwikłać łamigłówkę dziennikarz oraz policjanci popadają w obsesję, która rujnuje ich życie.
Film jest bardzo wciągający i mrożący krew w żyłach. Nie jest to co prawda film w którym ta "kostiumowość" jest ważna, ale uważam że jest to bardzo dobry film i po prostu skorzystałam z okazji żeby Wam o nim powiedzieć.


2. Była sobie dziewczyna (An Education) 2009



Źródło zdjęcia: imdb.com


Anglia, lata 60. Marząca o studiach na Oxfordzie Jenny, wdaje się w romans z o wiele starszym mężczyzną, który pokazuje jej świat pełen pieniędzy i luksusu i obiecuje nauczyć życia i miłości. Dziewczyna porzuca dotychczasowe plany, od czego nie odwodzą jej kibicujący do tej pory nauce rodzice.
W tym filmie oczywiście zauroczyły mnie piękne kostiumy stylizowane na lata 60 ale równie interesująca, jak i trochę niepokojąca jest fabuła ukazująca dwie drogi życiowe spośród których musi wybrać bohaterka.


3. Malena 2000


Źródło zdjęcia: imdb.com


Film włoskiej produkcji, z Monicą Bellucci w roli tytułowej przenosi nas na Sycylię, w czasy II wojny światowej. Malena, której mąż walczy na froncie przenosi się do małego miasteczka (w tej roli piękne Syrakuzy oraz Noto), gdzie wzbudza powszechną sensację. Wszędzie towarzyszą jej pożądliwe spojrzenia mężczyzn oraz zazdrosne komentarze kobiet. Kobieta staje się również obiektem chorobliwego wręcz zainteresowania młodego chłopaka Renato. Prawdziwe piekło zaczyna się jednak gdy mąż Maleny ginie na froncie.
Jeśli jeszcze nie widzieliście filmu Malena to bardzo Wam go polecam. Dla mnie kontrast między pięknym włoskim słońcem, a okropieństwami jakie się pod nim działy jest porażający.


4. Pachnidło: Historia mordercy 2006



Źródło zdjęcia: imdb.com

Pachnidło to film oparty na powieści Patricka Suskinda, chociaż z tego co słyszałam do fabuły filmu zostały wprowadzone spore zmiany. Obdarzony genialnym węchem Jean-Baptiste Grenouille poświęca życie na pogoni za nowymi zapachami. Pragnie on stworzyć najpiękniejsze pachnidło na świecie. Z chwilą gdy poznaje zapach kobiety, jego fantazja staje się obsesją.
Chociaż kocham wracać do ulubionych filmów to przez długi czas był film którego jeden sens wystarczył by wywrzeć na mnie wielkie wrażenie. Ostatnio wróciłam do niego po wielu latach i okazał się nadal równie wciągający i porażający. Wiem że na Netflixie jest serial oparty na tym samym motywie i planuję go obejrzeć. Dajcie znać jeśli mieliście już okazję to zrobić.

5. Hrabia Monte Christo 2002

Źródło zdjęcia: imdb.com

Film oparty jest o znaną powieść Aleksandra Dumas o tym samym tytule. I leciał w telewizji tyle razy, że pewnie go widzieliście ale jakoś nie mogłam się powstrzymać i musiałam o nim wspomnieć.
Młody mężczyzna Edmund Dantes zostaje niesłusznie wtrącony do więzienia z powodu intrygi uknutej przez swojego "przyjaciela". Gdy udaje mu się uciec z więzienia i zdobyć ukryty skarb wraca w dawne strony by dokonać zemsty.


Mam nadzieję, że znaleźliście na tej liście coś dla siebie. Wiem, że film kostiumowy kojarzy się z rozłożystymi sukniami i szablami, ja jednak poszłam dziś w innym kierunku, podeszłam do tego bardziej z angielskiego punktu widzenia, czy odpowiednikiem filmu kostiumowego jest "period movie" które różni się trochę znaczeniem. Dajcie znać jakie są Wasze ulubione filmy kostiumowe. Miłego weekendu :)

13 comments:

  1. Widziałam te wszystkie, świetny dobór filmów :)

    ReplyDelete
  2. Nie przepadam za takimi filmami, ale niektóre po prostu musiałam obejrzeć. Pachnidło genialne :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. No nie jest to wybór na relaksujące popołudnie, też zwykle stawiam na inne klimaty :)

      Delete
  3. Chętnie obejrzę film pt. Była sobie dziewczyna :D
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Zodiac i Pachnidło znam doskonale. Dobre filmy, oglądałam dawno temu, jednak milo wspominam :)

    ReplyDelete
  5. Tytuły są mi znane, jednak do tej pory nie widziałam żadnego z nich.

    ReplyDelete
  6. Książki nie czytałam, ale film Pachnidło obejrzałam na Netflixie. Polecam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muszę zobaczyć tą netflixową wersję :)

      Delete
  7. Pachnidło oglądałam i czytałam. uważam, że to fantastyczna książka. Chyba ją sobie odświeżę :) Wczoraj na netflixie zaczęliśmy oglądać właśnie zodiac'a i muszę go dziś dokończyć :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja właśnie muszę koniecznie się zabrać za Netflixowego :)

      Delete

Copyright © 2014 Convalie , Blogger